woensdag 29 februari 2012

Carnaval


Carnaval: een verkleedverzoek voor Roodkapje en een stricte deadline. Dit moest toch lukken. En inderdaad, het is gelukt. Met dank aan de handleiding van Meisjesmama. Bij de Ikea kon ik niet meer geraken, maar een zacht rood stofje met een klein beetje rek voldeed prima.
Door een kleine paniekaanval in de stoffenwinkel heb ik 1m van de rode stof gekocht (1,40m breed). Veel te veel, zo bleek. Dus heb ik er ook nog een rokje van kunnen maken. Met de voering heb ik nog een schortje en een doekje om de koekjes in het mandje in te leggen gemaakt. Dat lukte zelfs allemaal zonder patroon en met nog massa stof over.

Aangezien onzekerheid over het naaien hier troef is, had ik ook schrik dat het te groot zou zijn voor een 3-jarige. Gelukkig zag ik het niet zitten om het patroon zelf aan te passen, want de cape van het patroon paste fantastisch. En zoals een reactie op de blog van Meisjesmama zegt: het paste ook boven haar jas.

Dikke merci aan Meisjesmama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten